select
 

OPAS SÄHKÖPÖYDÄN KÄYTTÖÖN

Istumatyö muodostuu nopeasti tavaksi, jonka muuttaminen vaatii itsekuria ja päättäväisyyttä. Tämän vuoksi kokosimme yhteen neuvoja, joiden avulla seisominen on helpompi ottaa osaksi jokapäiväistä työskentelyä.

ISTUMISEN JA SEISOMISEN VUOROTTELU TYÖSSÄ

Terveellisen työasennon kannalta tärkeintä on liikkua ja vaihdella asentoa työn aikana, mieluiten kolme kertaa tunnissa. Jotta istuminen ei kestäisi liian pitkään, työtä kannattaa tehdä välillä seisten. Muista hyvä ryhti ja seiso niin, että kehon paino jakautuu tasaisesti molemmille jaloille.
  • Aloita uusi tapa nostamalla pöytäsi seisoma-asentoon 15 minuutiksi aamupäivän jokaisena tuntina.
  • Nosta pöytäsi ylös juuri ennen lounastaukoa. Silloin pöytäsi on oikeassa asennossa, kun palaat lounaalta.
  • Seiso lounaan jälkeen 15 minuuttia, ennen kuin lasket pöydän taas istumatyöskentelyä varten 45 minuutiksi.
  • Nosta pöytä tämän jälkeen seisoma-asentoon 15 minuutiksi iltapäivän jokaisena tuntina.
  • Nosta pöytä myös päivän päätteeksi ­ silloin se on valmiina seuraavaa päivää varten.
Tärkeää huomioitavaa istumisen ja seisomisen vaihteluun: Jos olet raskaana, sinulla on suonikohjuja tai jokin muu terveydellinen tila, joka voi estää päivittäisen seisomisen 5-15 minuutin jaksoissa, keskustele lääkärisi kanssa seisomisen vaikutuksesta terveyteesi.

Jos haluat tehdä työtäsi myös seisten, siitä on tehtävä tapa ja keho on totutettava seisomiseen. Voi olla, että seisominen ei aluksi tunnu hyvältä – silloin kannattaa aloittaa viidestä minuutista. 

Pidä mielessä, että istumisen ja seisomisen vuorottelu on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ ja asentojen välillä on liikuttava niin paljon kuin mahdollista. Pelkkä seisominenkaan ei ole terveellistä: paras tapa on vaihdella istumista ja seisomista työpäivän aikana. 

TeKNIIKKA AUTTAA TEKEMÄÄN TYÖTÄ SEISTEN


LINAK Desk Control Software - Goal Reached   LINAK Desk Control - App History

Desk Control -ohjelman avulla säädät työpöytääsi tietokoneeltasi (PC/Mac) ja ohjaat pöydän liikkeitä tietokoneesi näppäimistöllä. Voit asettaa tavoitteita liikkumisellesi (aika ja poltetut kalorit), saada tietoa käyttämästäsi työasennosta, tallentaa sopivat pöydän korkeudet ja tarkastella liikkumisen, aikajakauman ja kulutettujen kaloreiden historiatietoja.

Desk Control -ohjelman käyttöön tarvitaan LINAK USB2LIN-kaapeli, joka yhdistää tietokoneen (PC/Mac) CBD-ohjausyksikköön.


Desk Control -sovelluksen kanssa voit käyttää älypuhelinta tai tablettia säätämään pöydän ylös-alas -liikettä.

Sovelluksessa on muistitoiminto ja automaattinen liike, joiden ansiosta pöydän asennon säätö on entistä helpompaa. 

Desk Control -sovelluksen käyttöön tarvitaan Bluetooth-adapteri, joka kytkee älypuhelimen/tabletin CBD-ohjausyksikköön.

Käyttämällä Desk Control -ohjelmaa on henkilökohtainen valmentajasi edessäsi – ilman taukoja.
  Desk Control App

 

MOVE

MOVE-ESITE

Esitteessä opastetaan miksi ja miten korkeussäädettäviä työpöytiä tulisi käyttää.

Online Magazine | PDF