Tutkimus: Muistutukset motivoivat käyttämään korkeussäädettävää pöytää

Tanskalaisen konsulttitoimiston tekemä tutkimus osoittaa, että muistutukset kannustavat säädettävän toimistopöydän käyttäjiä muuttamaan asentoaan useammin ja näin he saavat enemmän hyötyä pöydästään.

Yritysuutiset:  19. joulukuuta 2017

Tanskalainen käyttäytymisen muutokseen erikoistunut konsulttitoimisto on selvittänyt, kuinka korkeussäädettäviä toimistopöytiä käytetään ja mikä motivoi käyttäjiä hyödyntämään pöytäänsä parhaalla mahdollisella tavalla.

Useat yritykset ympäri maailmaa tarjoavat työntekijöilleen korkeussäädettäviä pöytiä. Kuitenkin pöydän todellisessa käytössä on aina "inhimillinen tekijä" mukana. Ihmiset yleensä unohtavat tai heillä ei ole motivaatiota hyödyntää täysimääräisesti korkeussäädettävää pöytäänsä.

LINAK pyysi tanskalaista käyttäytymisen muutokseen erikoistunutta /KL.7-konsulttitoimistoa selvittämään, kuinka käyttäjät yleensä hyödyntävät korkeussäädettäviä pöytiään ja mikä voisi motivoida heitä käyttämään pöytäänsä optimaalisesti. Tutkimus tehtiin kolmella työpaikalla, ja siihen osallistui yhteensä 65 henkilöä.

Tulokset
Lyhyesti sanottuna pilottitutkimus osoittaa, että muistutukset toimivat. Tutkimuksessa käyttäjät luokiteltiin heidän keskimääräisen pöydän käytön mukaan ja tulos oli seuraava:

1. "Työntekijät, jotka yleensä eivät käytä pöydän korkeussäätöä", lisäsivät käyttöään keskimäärin 12.3 min./päivä.
  2. "Työntekijät, jotka yleensä käyttävät jonkin verran pöydän korkeussäätöä", lisäsivät käyttöään 43 minuuttia päivässä (ennen 36.3 min/päivässä ja nyt 78.9 min/päivässä). Tämä tarkoittaa 117 % lisäystä.

Lisätietoa tutkimustuloksista (koko 21-sivuinen raportti): “Making office workers healthier”

Tai lyhyt yhteenveto raportista (2 sivua): “Making office workers healthier

Updated: 19. joulukuuta 2017 8:21