Kuinka siirtyminen analogisesta digitaaliseen voi parantaa terveydenhuoltoa

LINAK julkaisi äskettäin perusversion CO41-ohjausyksikköön ja ACOM-ohjauspaneeliin pohjautuvasta OpenBus™ -järjestelmästä, joka on tarkoitettu terveydenhuollon sovellusten säätöön. Samalla avautui mahdollisuus useille hyödyllisille ominaisuuksille, jotka lisäävät tehokkuutta, turvallisuutta ja potilaan mukavuutta.

Yritysuutiset:  9. huhtikuuta 2018

Yhtenä esimerkkinä on sairaalasänky, jossa analogisen karamoottoriratkaisun vaihto OpenBus™-järjestelmään perustuvaan digitaaliseen järjestelmään tuo välittömästi useita parannuksia sänkyyn. Merkittävintä on muutos yhdestä kerrallaan tehtävästä liikkeestä tarkkaan koordinoituihin liikesarjoihin.

Analogisessa järjestelmässä selkänoja siirretään haluttuun asentoon, sen jälkeen tehdään sama jalkatuelle ja lasketaan sängynkorkeutta. OpenBus™-järjestelmässä tarvitsee painaa vain yhtä painiketta ja sänky siirtyy vaaka-asennosta TV:n katseluasentoon.

OpenBus™ mahdollistaa myös nostoliikkeen kahden karamoottorin rinnakkaisajona. Tällä varmistetaan sängyn täysin vaakasuora asento liikkeen aikana.

Intuitiiviset ohjauspaneelit helpottavat kaikkia
ACOM-ohjauspaneelin kalvossa on yhdellä kosketuksella toimivat kuvalliset painikkeet. Tämä tekee asennon vaihtamisen todella helpoksi sekä hoitohenkilökunnalle että potilaalle. Lukitustoiminto on selkeästi merkitty "avain" -kuvakkeella ja hoitajat voivat lukita yhden tai useamman karamoottorin ja estää potilasta vahingossa aiheuttamasta liikkeitä, jotka voivat olla vaarallisia esimerkiksi jalkamurtuman yhteydessä.

Kuinka siirtyminen analogisesta digitaaliseen voi parantaa terveydenhuoltoa

OpenBus™ lisää turvallisuutta
Useat myös digitaaliseen perusjärjestelmään kuuluvat ominaisuudet parantavat turvallisuutta säädettävissä terveydenhuollon sovelluksissa. Sairaalasänkyjen LINAK OpenBus™ -järjestelmissä on trend- ja anti-trend -painikkeiden lisäksi myös CPR-painike, joka auttaa siirtymään välittömästi hätäasentoon yhdellä napin painalluksella.

Tämän lisäksi LINAKin digitaalinen järjestelmä varmistaa, että karamoottorit pysähtyvät heti oikosulun tai kaapeleiden puristumisen yhteydessä. Näin ollen tahattomia liikkeitä ei pääse syntymään käytettäessä LINAK OpenBus™ -järjestelmää.

Toisin sanoen siirtyminen analogisesta digiversioon, ja samalla lukuisten lisäarvoa tuovien ominaisuuksien käyttöön, ei ole enää ylivoimaista. Esimerkiksi CO41-ohjausyksiköstä, ACOM-ohjauspaneelista, LA40-karamoottorista ja HB70-käsiohjaimesta koostuva järjestelmä on monipuolinen ja edullinen yhdistelmä, jolla on hyvä aloittaa sairaaloiden digiaikakausi.

CO41   CO41
CO41-ohjausyksikkö on osa OpenBus™-ohjausyksikköperhettä, joka tarjoaa säädettävien terveydenhuollon laitteiden valmistajille lisää erilaisia ohjaus-, säätö-, huolto- ja turvallisuusominaisuuksia. CO41 on ihanteellinen vaihtoehto valmistajille, jotka haluavat päivittää järjestelmänsä analogisesta digitaaliseen. Lue lisää CO41-ohjausyksiköstä

ACOM   ACOM
ACOM -hoitajan paneeli on oikea valinta, kun tarvitaan helppokäyttöinen ja intuitiivinen OpenBus™-ohjain sairaalasänkyyn tai hoitokodin sänkyyn. Ohjauspaneelilla käyttäjä voi optimoida mukavan asennon tasaisella liikkeellä ja samalla sängyn turvallisen käytön valvonta säilyy sairaalan henkilökunnalla. Lue lisää ACOM-ohjauspaneelista.

LA40   LA40
LINAKin tarjoama LA40 on kestävä karamoottori, joka on nopea ja tehokas sekä sisältää lisäturvaominaisuuksia, jotka sopivat hyvin myös tulevaisuuden sovelluksiin. LA40-karamoottorin eri versioilla on IPX6 Washable DURA™ -suojausluokitus. Helppo puhdistettavuus ja hyvät asennusominaisuudet lisäävät sen sopivuutta yhä useampiin eri sovelluksiin. Lue lisää LA40-karamoottorista.

HB70   HB70
HB70-käsiohjain on kehitetty sähköisten karamoottorijärjestelmien ohjaukseen. Ohjaimessa on kymmenen kosketuspainiketta ja valinnaisena suojausluokkana IPX6 Washable DURA™. Lue lisää HB70-ohjaimesta.

Updated: 9. huhtikuuta 2018 7:47