DPG-pöytäohjain on voittanut Red Dot Award -muotoilupalkinnon

Intuitiiviselle LINAK DPG1C- pöytäohjaimelle on myönnetty vuoden 2018 Red Dot -palkinto kategoriassa "Product Design".

Yritysuutiset:  24. toukokuuta 2018
DPG-pöytäohjain on voittanut Red Dot Award -muotoilupalkinnon

LINAKin DPG1C-pöytäohjain on saanut intuitiivisen muotoilunsa ansiosta arvostetun 2018 Red Dot Award -palkinnon kategoriassa "Product Design".

DPG1C-pöytäohjain on palkittu Red Dot Award -palkinnolla, joka on kansainvälisesti tunnetun Red Dot -muotoilukilpailun virallinen tunnustus hyvästä muotoilusta.

Vuonna 2018 suunnittelijat ja valmistajat 59 maasta lähettivät kilpailuun yli 6 300 tuotetta. Ne arvioitiin tiukkojen kriteerien mukaan niiden innovaatioasteen, toiminnallisuuden, suunnittelun laadun, ergonomian ja elinkaaren perusteella.

Palkinto hyvästä muotoilusta
LINAKille on suuri kunnia saada tämä palkinto. DPG-pöytäohjaimen kehittämisessä keskeistä oli tuotteen muotoilun ja toiminnallisuuden yhdistäminen. Tavoitteena oli hyvän muotoilun avulla motivoida pöydän käyttäjät hyödyntämään entistä paremmin korkeussäädettävän pöydän ominaisuuksia.

Suunnittelun tuloksena DPG-pöytäohjaimessa yhdistyy ainutlaatuisia ominaisuuksia, kuten intuitiivinen säätö ilman painikkeita, motivointitoimintoja integroidun LED-valonauhan avulla, suosituimpien pöydänkorkeuksien tallennus muistipaikkaan ja mahdollisuus sovellusten yhdistämiseen langattomalla Bluetooth®-tekniikalla.

Kansainvälinen Red Dot -tuomaristo antoi äänensä DPG-ohjaimelle
Kansainvälinen muotoilupalkinto "Red Dot Award" juontaa juurensa jo vuodesta 1955 järjestetystä designkilpailusta. Sen jälkeen se on määrittänyt vuoden parhaat tuotteet. Mottona "Hyvän muotoilun ja innovaation etsiminen", noin 40:stä riippumattomasta muotoilun asiantuntijasta koostuva kansainvälinen tuomaristo arvostelee tuotteet.

Red Dot -palkinnon voittajat nimetään virallisesti Red Dot -gaalassa 9. heinäkuuta 2018 Essenissä Saksassa - Red Dot Design -organisaation kotipaikassa. Tapahtumassa julkaistaan myös Red Dot Design Yearbook 2018/2019, jossa esitellään kaikki vuoden palkitut tuotteet. Lisäksi tuotteet ovat nähtävänä Red Dot App online-näyttelyssä ja online-designportaalissa: "Red Dot 21"

Updated: 24. toukokuuta 2018 12:44