Teknologia & trendit

Nouse seisomaan terveytesi vuoksi

Työpäivän aikana voi saada lisää energiaa monin eri tavoin. Helpoin tapa on yksinkertainen: tarvitsee vain nousta seisomaan kerran tunnissa. Tutkimukset osoittavat, että tällöin työskentely on tehokkaampaa ja tuottavampaa ja työntekijät ovat tyytyväisempiä ja terveempiä.

Tunnetko itsesi melko terveeksi, mutta olet siitä huolimatta aina väsynyt työpäivän lopussa? On monia eri tapoja, joiden avulla voit saada lisää energiaa työpäivän aikana: voit torkahtaa, syödä terveellisen lounaan ja käyttää hissin asemesta portaita.

Satuitko kuitenkaan tietämään, että kaikkein helpoin tapa on yksinkertaisesti seisoa enemmän?

Tutkimukset osoittavat, että tauottamalla istumisjaksoja voit olla työssäsi entistä tehokkaampi, tuottavampi ja tyytyväisempi – ja lisäksi se on myös hyväksi terveydellesi. Tutkimustulokset osoittavat itse asiassa yhdenmukaisesti, että jatkuva istuminen on yhteydessä tyypin 2 diabetekseen, sydän- ja verisuonitauteihin, ennenaikaiseen kuolemaan, joihinkin syöpiin (etenkin paksusuoli-, keuhko- ja kohdun limakalvosyöpiin) sekä masennukseen. 

Näiden sairauksien kohonnutta riskiä voidaan kuitenkin pienentää muutamalla yksinkertaisella toimenpiteellä, ja seisomisen lisääminen on yksi niistä.

Jos haluat lisätietoa ergonomiasta ja seisomisen hyödyistä, tutustu infografiikkaamme tai Moving Desks -sivustoon.

Videot

play-icon

Nouse seisomaan terveytesi vuoksi

play-icon

Liikkuminen on elämistä

play-icon

LINAKin 6 vinkkiä työpäivän ergonomian parantamiseen

Tiedostot

Move-esite

Tämä pieni esite kertoo, miksi ja miten korkeussäädettäviä työpöytiä käytetään.

Haluatko kysyä jotakin sähkökäyttöisestä karamoottoriteknologiasta?

- Emme ole ennustajia. Sen sijaan olemme karamoottoriteknologian asiantuntijoita. Meiltä voit siis kysyä mitä tahansa siihen liittyvää.