Ota yhteyttä meihin

Position feedback

Käyttökohteen suorituskyky pysyy optimaalisena, kun karamoottorin asento on aina tiedossa.

 

Position feedback -animaatio

 

Karamoottorin Position feedback antaa tarkan tiedon karamoottorin asennosta. Takaisinkytkentä on useissa käyttökohteissa ensiarvoisen tärkeää optimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi. Kaikki tämä sisältyy LINAK® I/O™ -rajapintaliittymään yhtenä monista vaihtoehdoista, jotka voidaan lisätä karamoottoriin älykkäiden lineaaristen liikkeiden tuomien etujen hyödyntämiseksi.

Alla on yhteenveto Position feedback -toiminnon ominaisuuksista. Kaikki nämä voidaan konfiguroida Actuator Connect™ -konfigurointityökalullamme.

 
 

Actuator Connect™- ohjelmiston kuvake

Sisäänrakennettua ohjauselektroniikkaa (IC = Integrated Controller™) käyttävät LINAK®-karamoottorit ovat monikäyttöisiä ja helposti mukautettavissa asiakkaan vaatimuksiin ja tarpeisiin. Konfiguroi yrityksesi karamoottori intuitiivisella Actuator Connect™ -konfigurointityökalulla.

Lataa Actuator Connect -konfigurointityökalun uusin maksuton versio täältä.

 
 

Karamoottorin asennon tarkistaminen

– differentiaalinen analoginen takaisinkytkentä

Analogisia signaaleja käytetään usein teollisuuden ohjausjärjestelmien takaisinkytkennässä.

LINAK voi toimittaa yrityksesi ohjausjärjestelmään joko virta- (mA) tai jännitepohjaisen (V) takaisinkytkennän. Oletusarvoiset arvojen vaihteluvälit ovat 4–20 mA tai 0–10 V. Myös lähtösignaalien vaihteluvälit voidaan mukauttaa, jolloin ratkaisu on helpompi integroida ohjausjärjestelmään.

Karamoottorien asemointi perustuu differentiaaliseen analogiseen takaisinkytkentään, mikä tarkoittaa sitä, että takaisinkytkentäpiirillä on erillinen virransyöttö vakaan syötön varmistamiseksi. Tällöin teollisuusympäristössä voidaan myös käyttää pidempiä kaapeleita signaalin laadusta tinkimättä.

Takaisinkytkentäsignaalin voi asettaa skaalautumaan virtuaalirajoja asetettaessa, jotta voitaisiin varmistaa, että takaisinsyöttöä säädetään uuden päätyrajan mukaisesti.

 

Molemmat digitaaliset lähtösignaalit voidaan konfiguroida tarkalleen yrityksesi tarpeisiin

– asennon digitaaliseen tarkistamiseen on useita vaihtoehtoja

Karamoottorin asento voidaan tarkistaa digitaalisesti monin eri tavoin – tarkalleen yrityksesi tarpeiden mukaisesti.

Jos käyttökohteessa käytetään digitaalista signaalia, analogisen takaisinkytkennän vaihtoehtoina ovat Single Hall XOR ja Dual Hall. Nämä ovat tarkkoja takaisinkytkentäsignaaleja, joihin esimerkiksi koneen muiden komponenttien aiheuttama kohina ei vaikuta.

Analogisen takaisinkytkennän lisäksi tai sijaan (erillisenä toimintona) voidaan käyttää päätyrajasignaaleja, jotka ilmoittavat, kun karamoottori on täysin sisäänajettuna tai ulosajettuna. Digitaalisia signaaleja voidaan vastaanottaa myös karamoottorin ollessa toiminnassa. Tätä voidaan käyttää esimerkiksi merkkivalon sytyttämiseen merkiksi siitä, että käyttökohteen sisällä on liikettä.

Joissakin tapauksissa voi olla hyödyllistä tietää, kun karamoottori siirtyy ennalta määritellylle päätyraja-alueelle. Yrityksesi voi määritellä alueen, jolle tultuaan tai jonka virtarajan täytyttyä karamoottori lähettää digitaalisen signaalin. Tässä ratkaisussa yrityksesi ei ole enää pakko suunnitella laitteitaan niin, että fyysinen päätyraja on saavutettava ennen signaalin lähettämistä PLC-ohjausjärjestelmään.

Digitaalisten signaalien tapauksessa voi tavallisesti valita aktiivisen korkean tason signaalin ja aktiivisen matalan tason signaalin väliltä, jotta ratkaisun integrointi käyttökohteeseen olisi helpompaa.

 

Lue lisää I/O-rajapintaliittymästä täältä tai tutustu muihin I/O-vaihtoehtoihin alla.

IC Integrated Controller™

Sisäänrakennetut liittymävaihtoehdot ovat vain yksi monista sisäänrakennettua ohjauselektroniikkaa käyttävien IC-karamoottoreidemme eduista

Lisätietoja

Haluatko kysyä jotakin?

- Tiimimme avustaa yritystäsi mielellään antamalla teknisiä tietoja, ohjeita projektien käynnistämiseen ja paljon muuta.