
LINAK OpenBus™ – turvallisuuden vuoksi
Valikoimassamme on useita älykkäitä OpenBus™-ohjausyksiköitä. Sen lisäksi, että ne pystyvät koordinoimaan useita karamoottoreita ja luomaan monimutkaisia ja tarkkoja liikekuvioita, ne parantavat laitteiden turvallisuutta monin eri tavoin:

Virran merkkivalo
LINAK-ohjausyksiköissä on virran merkkivalo. Se osoittaa hoitohenkilökunnalle, että sovellus on kytketty verkkovirtaan eikä sitä voi siirtää turvallisesti ennen kaapeleiden irrottamista. Merkkivalo vähentää kaapeleiden vaurioitumisen vaaraa. Lisäksi se ilmoittaa värikoodin avulla, että järjestelmää on turvallista käyttää.

LINAK-ohjausyksiköt, joissa on hakkurivirtalähde (SMPS), ovat erittäin tehokkaita ja kuluttavat valmiustilassa vain vähän virtaa. SMPS tukee vakionopeutta kuormituksesta riippumatta.
Universaalin syöttöjännitteen ansiosta LINAK-ratkaisut toimivat ympäri maailmaa vähentäen tulojännitteen vaihtelujen vaikutusta. Erityisen hyödyllisiä ne ovat paikoissa, joissa jännitesyöttö on epävakaata.
Virtapyyntö
LINAK OpenBus™ -teknologia-alustan ainutlaatuinen turvakonsepti koostuu kahdesta erillisestä piiristä: data- ja virtapyynnöstä. Toimintojen suorittamiseksi molempien on oltava aktiivisia. Tahattomien liikkeiden riski on siis erittäin pieni, ja sovelluksesta tulee erityisen turvallinen.
EOP
Elektroninen ylikuormitussuoja (EOP) on sisäänrakennettu ohjausyksikköön. Elektroninen ylikuormitussuoja seuraa kuormitusta ja katkaisee virran ennalta määritellyllä ja turvallisella tasolla.
Jarruhälytys
LINAK OpenBus™-ohjausyksiköissä on summeri, jota voi käyttää jarruhälytyksenä. Kun laite on kytketty verkkovirtaan, järjestelmä hälyttää, jos jarrut eivät ole päällä. Se vähentää esimerkiksi sairaalasänkyjen vaurioita ja ehkäisee tilanteita, joissa sänky liikkuu potilaan pyrkiessä sänkyyn tai siitä pois.
Lyhyt yleiskatsaus ohjausyksiköiden vakio- ja valinnaisiin turvaominaisuuksiin.