Ota yhteyttä meihin

Red Dot -suunnittelupalkinto LINAKin virtuaaliselle näyttelytilalle

LINAK® on luonut yhdessä digisuunnittelukumppaninsa Cadpeoplen kanssa vuorovaikutteisen virtuaalisen näyttelytilan, joka on nyt saanut Red Dot -suunnittelupalkinnon Brands & Communication Design -luokan Digital Solutions -alakategoriassa.

Red Dot -suunnittelukilpailu on maailman suurimpia, ja sen historia ulottuu yli 60 vuoden taa. Red Dot -palkintoraati valitsee joka vuosi luokkansa parhaiten suunnitellut tuotteet niiden innovatiivisuuden, toimintojen ja esteettisen lähestymistavan pohjalta. Cadpeople ja LINAK ovat erittäin ylpeitä tästä huomionosoituksesta, joka antaa tunnustusta yritysten yhteishankkeen konseptille ja suunnittelulle, ja olemme ylpeitä myös hankkeessa tehdystä yhteistyöstä eri tiimien välillä.

Kuva LINAKin lineaaristen karamoottorien 3D-malleja esittelevän virtuaalisen näyttelytilan vastaanotosta.

 
 
 

Kuvakooste konseptin alustavista luonnoksista, joissa näkyvät LINAKin interaktiivisen näyttelytilan alkuperäiset suunnitteluideat.

Salaperäisestä sankarista huomion keskipisteeksi

LINAKin tuotteita oli haastavaa esitellä tällä tavoin, sillä vaikka ne ovatkin välttämättömiä, ne ovat usein hyvin huomaamattomia. Vaikka sähkökäyttöisillä karamoottoreilla on erittäin tärkeä rooli liikkeen tuottamisessa ja toimintojen parantamisessa mitä erilaisimmissa käyttökohteissa ja vaikka ne parantavat ihmisten arkea monin tavoin, ne eivät useinkaan näy lopullisessa käyttökohteessaan.

Hankkeen ensisijaisena tavoitteena oli suunnitella innovatiivinen ja visuaalisesti houkutteleva konsepti, jossa paitsi esiteltäisiin sähkökäyttöisiä LINAK-karamoottoreita ja niiden vaikutusta laajemmassa kontekstissa, myös osoitettaisiin näiden usein piilossa pysyvien tuotteiden todellinen arvo asiakkaille.

 

Hankkeen tuloksena syntyi palkittu virtuaalinen näyttelytila, jossa kerrotaan kattavasti LINAKin tuotteista näyttämällä ne integroituina erilaisiin käyttökohteisiin kolmiulotteisessa ympäristössä.

Kurt Deutschbein, markkinointikonsultti, LINAK A/S.

Ratkaisumme tavoitteena ei ollut vain esitellä tuotteitamme asiakkaille, vaan myös toimia vuorovaikutuksessa heidän kanssaan ja näyttää, miten lähestymistapamme ja järjestelmälähtöinen ajattelutapamme voivat auttaa asiakkaitamme suunnittelemaan ja kehittämään entistä parempia tuotteita.

Kurt Deutschbein, markkinointikonsultti, LINAK A/S.
 

Mukaansatempaavassa digitaalisessa näyttelytilassa nämä usein piiloon jäävät tuotteet nostetaan etualalle, jotta niiden toiminnot, joustavuus ja niiden asiakkaille tuoma arvo tulisivat tutummiksi.

 
 

Kumppanuuden voima

LINAKin tavoin myös Cadpeople on ilahtunut työnsä saamasta tunnustuksesta kansainvälisesti tunnetussa Red Dot -suunnittelukilpailussa. Yritys voi katsoa tehneensä työnsä hyvin ja toimineensa menestyksekkäästi yhteistyössä LINAKin kanssa, sillä tämä uusi näyttelytila vahvistaa LINAKin mainetta alansa innovatiivisena tiennäyttäjänä ja korostaa LINAKin sitoutumista ihmisten arjen parantamiseen erilaisten liike- ja säätötoimintojen avulla.

Thomas Juel, strategiajohtaja ja Cadpeoplen osakas.

On ilahduttavaa nähdä, millaisen vaikutuksen voimme tehdä asiakkaisiin ratkaisulla, jonka avulla voimme tukea heidän tuotteitaan arvoketjun alusta loppuun saakka.

Thomas Juel, strategiajohtaja ja osakas, Cadpeople.

Tutustu ympäristöön

Voit vierailla LINAKin virtuaalisessa näyttelytilassa itse ja nähdä, miten Cadpeople on suunnittelullaan tuonut piilossa olevat komponentit selkeästi näkyviin.

Kuva tehohoitosängystä sairaalassa. Sängyn sulavista liikkeistä vastaavat LINAKin virtuaalisessa näyttelytilassa näytetyt LINAK-karamoottorit. Näytä tehohoitosänky pyyhkäisemällä.
Lähikuva virtuaalinäyttelytilan tehohoitosängystä, jonka säätötoiminnot on toteutettu LINAK-karamoottoreilla. Näytä sänky sairaalassa pyyhkäisemällä.
Näytä tarkemmin pyyhkäisemällä vasemmalle

Mikä Red Dot -palkinto on?

Red Dot Award: Product Design -palkintoja on myönnetty vuodesta 1955 alkaen. Siitä lähtien tämä vuosittain myönnettävä tunnustus on annettu vuoden parhaille tuotteille. Kilpailun mottona on ”In search of good design and innovation”, ja sen mukaisesti kansainvälinen palkintoraati arvioi tuotteita niiden yksilöllisyyden ja omaperäisyyden pohjalta. Vuonna 2023 kilpailuun osallistui tuotteita 60 maasta 51 palkintokategoriassa, ja voittajat valitsi 43 hengen palkintoraati.

 
Haluatko kysyä jotakin?

- Tiimimme avustaa yritystäsi mielellään antamalla teknisiä tietoja, ohjeita projektien käynnistämiseen ja paljon muuta.

Ota yhteyttä