Karamoottorien digitaalisilla lähtösignaaleilla voi olla erilaisia tehtäviä, ja ne voidaan konfiguroida tarkalleen yrityksenne vaatimusten mukaisesti. Täyden joustavuuden varmistamiseksi keltaista ja vihreää johdinta voidaan käyttää seuraaviin:
Digitaaliset sijaintitiedot single hall tai dual hall -pulssitiedoilla. Single hall -pulssianturi ei ota suuntaa huomioon, ja tämä logiikka on ohjelmoitava PLC-ohjausjärjestelmään. Dual Hallissa on kaksi kanavaa: A ja B. Kummallakin on oma johtimensa, joiden perusteella voidaan päätellä karamoottorin liikkeen suunta.
Analogisen takaisinkytkennän lisäksi tai sijaan (erillisenä toimintona) voidaan käyttää päätyrajasignaaleja, jotka ilmoittavat, kun karamoottori on täysin sisään- tai ulosajettuna. Samaa signaalia käytetään myös, jos jompaankumpaan suuntaan asetetaan virtuaaliset rajat – signaali ilmoittaa, kun karamoottori saavuttaa uuden päätyrajansa.
Digitaalisia signaaleja voidaan vastaanottaa karamoottorista myös sen ollessa toiminnassa. Tätä voidaan käyttää esimerkiksi merkkivalon sytyttämiseen merkiksi siitä, että käyttökohteen sisällä on liikettä.
Joissakin tapauksissa voi olla hyödyllistä tietää, kun karamoottori siirtyy ennalta määritellylle päätyraja-alueelle. Tämän toiminnon avulla voidaan määritellä alue, jolle tultuaan tai jonka virtarajan täytyttyä karamoottori lähettää digitaalisen signaalin. Tässä ratkaisussa laitteita ei ole enää pakko suunnitella niin, että fyysinen päätyraja on saavutettava ennen signaalin lähettämistä PLC-ohjausjärjestelmään (Programmable Logic Controller).
Digitaalisten signaalien tapauksessa voi tavallisesti valita aktiivisen korkean tason signaalin ja aktiivisen matalan tason signaalin väliltä, jotta ratkaisun integrointi käyttökohteeseen olisi helpompaa.
Jos tarkoituksena on syöttää virtaa LED-merkkivalolle tai käsiohjaimelle, kannattaa valita jatkuva korkean tason signaali. Karamoottori syöttää 100 mA suoraan matalavirtalaitteisiin.