Älyanturilla ja Wi-Fi-yksiköllä varustettu LINAK® DESKLINE® Desk Tracking -järjestelmä helpottaa työpöytien käytön seurantaa älytoimistoissa.
Tämän uuden järjestelmän avulla työpöytien valmistajat ja ulkopuoliset järjestelmäintegraattorit voivat tarjota asiakkailleen työpöytiin suunniteltuja LINAKin liitäntäratkaisuja. Järjestelmä on ihanteellinen vaihtoehto työpöytien varausjärjestelmiin ja joustaviin toimistotiloihin. Sen markkinointi, käyttöönotto ja integrointi on helppoa, ja se parantaa sekä asiakkaiden että loppukäyttäjien elämänlaatua.
Älytoimistot ovat jo täällä – ja työpöytien käytön seuranta on niissä välttämätöntä
Edistykselliset yritykset ovat jo ottaneet entistä joustavamman lähestymistavan uusiin työskentelytapoihin. Niiden toimipaikoissa hyödynnetään työpöytien jakamista ja älytoimistojen infrastruktuuria, joiden avulla toimistotilat voidaan järjestää uudelleen fiksusti ja kustannustehokkaasti.
Tällaiset uudenlaiset tilojenhallintastrategiat ovat datalähtöisiä, ja ne on kehitetty hybridityöaikojen ja tehtäväpohjaisen työskentelyn hallintaan. Työpöytien käytön seuranta on näiden uusien järjestelmien ydin. Seurantatietoja voidaan käyttää osana työpöytien varausjärjestelmää tai tilankäytön optimointiin toimistotilojen käyttöastetta tarkkailemalla.
Työpöytien käytön optimointi: data lisää tehokkuutta
Työpöytien käyttöä seuraamalla toimistotiloista vastaavat henkilöt voivat selvittää, kuinka paljon työpöytiä tarvitaan tilojen pitämiseen tehokkaina, ja tältä pohjalta voidaan tehdä tilojen vähentämiseen liittyviä päätöksiä. Seuranta helpottaa myös työpöytien käyttäjien arkea, sillä seurantajärjestelmästä voi tarkistaa työpöytien saatavuuden ja varata työpöydän haluamalleen ajankohdalle. Järjestelmä voi myös automaattisesti näyttää käyttämättä jätetyt varaukset resurssien vapauttamiseksi, ja järjestelmästä voi tarkistaa, onko jokin työpöytä käytössä ja oliko käyttäjä varannut sen.
Toimistotilojen käytön seuranta työpöytien avulla tuo kustannussäästöihin ja tehokkuuden parantamiseen liittyviä etuja laajemmallakin tasolla: Paitsi että järjestelmä näyttää, onko tilat optimoitu suhteessa työntekijöiden määrään, antureiden avulla voidaan luoda lämpökarttoja tiloista, jotta tiedettäisiin, mitkä toimiston alueet ovat ahkerimmassa käytössä. Näiden tietojen pohjalta voidaan optimoida esimerkiksi tilojen lämmitys, siivous ja energiankulutus.
Tulevaisuuden ratkaisu saatavilla jo nyt
DESKLINE Desk Tracking -järjestelmä on tulevaisuuteen tähtäävä ratkaisu, joka tekee yrityksesi tuotteista kiinnostavia IoT-pohjaisia toimistoja käyttäville yrityksille. LINAK-ratkaisuja käyttävät säädettävät työpöydät tuovat älytoimistoihin myös liitettävyyttä, sillä niissä hyödynnetään Wi-Fi-verkkoa ja pilvipalveluita. Yrityksesi voi yksinkertaisesti integroida ratkaisun kumppaninsa tai asiakkaansa omaan älytoimistonhallintajärjestelmään, ja työpöytien käyttöasteen ja muiden tietojen seuranta voidaan aloittaa välittömästi anturin avulla.
Kattava, integrointivalmis järjestelmä
DESKLINE Desk Tracking -järjestelmään sisältyvät WiFi2LIN-yksikkö/-moduuli Wi-Fi-yhteyttä varten, Desk Sensor™ 2 (DS2) käyttöastesignaalin havaitsemiseen ja sovellusliittymä (API) data-anturin tietojen tarkasteluun. Seurantajärjestelmän konfigurointi on vaivatonta ratkaisuun sisältyvän DESK Wi-Fi -sovelluksen avulla.
- Piilossa pöydän alla – helppo ja huomaamaton asennus vain kahdella ruuvilla ja parilla kaapelilla
- Ei akkuja eikä virtajohtoja – anturi ja Wi-Fi-yksikkö saavat virtansa työpöydän ohjausyksiköstä
- Jälkiasennus – yhteensopiva LINAK-ratkaisuja käyttävien työpöytien kanssa (CBD6S ja DL IC -järjestelmät)
- Kustannustehokas – sekä hankittaessa että pitkällä aikavälillä
- Helppo päivittää – Wi-Fi-yksikön ohjelmisto voidaan tarvittaessa päivittää etäyhteydellä
Yhteensopiva sekä uusien että nykyisten työpöytäjärjestelmien kanssa
Ratkaisu itsessään on erittäin helppo sisällyttää sekä nykyisiin että uusiin työpöytäjärjestelmiin. Älyanturin sisältävä Wi-Fi-yksikkö yksinkertaisesti kiinnitetään pöydän alle, minkä jälkeen järjestelmä on heti käyttövalmis Plug & Play -periaatteella.
Wi-Fi-yksikkö on yhteensopiva CBD6S-ohjausyksikköä ja DL IC -järjestelmää käyttävien LINAK-työpöytäjärjestelmien kanssa.
Ratkaisun voi asentaa myös jälkikäteen LINAK-työpöytäjärjestelmiä käyttäviin pöytiin. Sitä voidaan luonnollisestikin käyttää sekä kaksi- että kolmiosaisten sähkökäyttöisten nostopilarien kanssa.
Osa LINAKin luonnollista kehitystä
LINAKille työpöytien käytön seuranta on vain yksi vaihe vuonna 1998 aloitetussa järjestelmäratkaisujen kehitystyössä – ensimmäisenä vaiheena oli maailman ensimmäisen täysin sähköisesti korkeussäädettävän työpöytäjärjestelmän julkistaminen. Nyt, yli 10 miljoonaa sähköpöytäjärjestelmää myöhemmin, olemme edelleen alamme johtavien yritysten joukossa ja toimimme suunnannäyttäjinä tuotteiden innovoinnissa, laadussa ja muotoilussa.
Meillä on vuosikymmenten kokemus säätöjärjestelmien kehittämisestä työpöytiin. Järjestelmiemme vakio-ominaisuutena on valmius digitaaliseen integrointiin.
LINAK tarjoaa jo nyt interaktiivisia digitaalisia ratkaisuja, joissa on yhdistämismahdollisuudet käyttäjille ja työpöydille sekä Wi-Fi-yhteyteen ja puheohjaukseen perustuvat rajapintaliittymät. Tällä uudella pilvipohjaisella ratkaisulla autamme asiakkaitamme vastaamaan IoT-aikakauden uusiin yhdistettävyysvaatimuksiin – ja merkittävä markkinaosuutemme tekee tästä houkuttelevan liiketoimintamahdollisuuden myös integrointikumppaneillemme.
Datankäyttövalmius on nykyisin jo lähtökohta – nyt yrityksesi voi ottaa seuraavan askeleen luotettavan kumppanin kanssa
Jotta työpöytien valmistajat, laitevalmistajat ja järjestelmäintegraattorit pysyisivät ajan hermolla, niiden on tarjottava dataa hyödyntäviä tuotteita. Vain tällä tavoin ne voivat osallistua tarjouskilpailuihin, joissa yritykset etsivät ratkaisuja uusien, nopeasti muuttuvien toimistotilojensa hallintaan.
Työpöytien valmistajien ja laitevalmistajien on nyt helppo päästä älytoimistomarkkinoille. LINAK Desk Tracking -järjestelmän ansiosta kaikki suurimmat järjestelmäintegraattorit voivat sisällyttää LINAK-järjestelmiä käyttävät työpöydät toimistotilojen varausjärjestelmiin. LINAKin laitteisto- ja ohjelmistoratkaisut sulautuvat älytoimistoihin saumattomasti, ja niin valmistajien kuin integraattoreidenkin on helppo sisällyttää ne tuotteisiinsa.
Vahva kumppani, jolta saa tukea
LINAK tarjoaa tukea mielellään, olipa yrityksesi sitten toimistokalustevalmistaja, joka haluaa tarjota asiakkailleen toimistotilojen varausjärjestelmiin vaivattomasti integroitavan työpöytäratkaisun, tai järjestelmäintegraattori, joka etsii seurantajärjestelmää toimistotilojen varausjärjestelmälleen. Kumppanuus LINAKin kanssa tuo yrityksellesi huippuluokan tukipalvelut ja teollisuudessa totuttua korkeaa laatua. Meillä on tytäryhtiöitä 30 maassa, joten tunnemme paikalliset markkinat, olemme lähellä ja autamme yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä kansainväliseen kokemukseen perustuvan asiantuntemuksemme avulla.
Löydät paikallisen LINAK-tytäryhtiön täältä.