Karamoottorit

LA33

Lineaarisessa LA33-karamoottorissa yhdistyy kompakti rakenne ja tehokas suorituskyky. Saatavana sisäänrakennetulla ohjauksella ja sopii työskentelyyn raskaissa ja vaativissa ympäristöissä.

LINAK TECHLINE Tutkimus, tuotekehitys ja tuotanto – Kurkistus kulissien taakse play-icon

LINAK TECHLINE Tutkimus, tuotekehitys ja tuotanto – Kurkistus kulissien taakse

Move for the Future – integroidun ohjauksen sisältävät karamoottorit play-icon

Move for the Future – integroidun ohjauksen sisältävät karamoottorit

LA33

LA33-karamoottorissa yhdistyy kompakti rakenne ja tehokas suorituskyky. Kestävä ja tehokas; sopii työskentelyyn raskaissa ja vaativissa ympäristöissä.

Perusteellinen ja vaativa testausohjelma takaa tämän kestävän ja laadukkaan karamoottorin huoltovapaan ja pitkäaikaisen suorituskyvyn.

  • Maksimivoima: 5 000 N
  • Maksiminopeus: 35 mm/s
  • Iskunpituus: 100-600 mm

LA33 on saatavana seuraavilla vaihtoehdoilla: IC Basic, Proportional ja Bus.

Lisätietoja sisäänrakennetusta ohjauksesta (IC).

LA33-tuote-esite

Katso tuotteen tiedot verkkolehdestä tai lataa PDF-tiedosto

LA33-karamoottorin käyttöohje

Tässä käyttöohjeessa kerrotaan, kuinka voit asentaa, käyttää ja ylläpitää LINAK LA33 -karamoottoria.

Esitteet

 

Focus on outdoor power equipment

Tämä esite on suunnattu nurmikon ja puutarhan hoitoon tarkoitettujen moottoroitujen laitteiden valmistajille, komponenttien ja lisälaitteiden toimittajille sekä aiheeseen liittyvien palvelujen tarjoajille.

Focus on construction

Kun vaaditaan suorituskykyä ankarissa ja vaativissa ympäristöissä, LINAKin karamoottorit kestävät olosuhteet myös järeissä maanrakennuskoneissa.

Focus on vehicles and mobility

LINAK tarjoaa liikuntarajoitteisten autoilijoiden avuksi monenlaisia pienjännitteisiä karamoottoreita. Lue tästä esitteestä, miksi LINAK on täydellinen kumppani juuri tähän tarkoitukseen.

Focus on building louvres

Sälejärjestelmien avulla rakennuksissa voidaan helposti hallita valon ja lämmön sisääntuloa, jolloin niin sisäilmasto kuin energialuokituskin paranevat.

Focus on ventilation and farming solutions

Sähkökäyttöinen LINAK-karamoottori on itsestäänselvä valinta kosteissa, pölyisissä, lämpötilaltaan vaihtelevissa tai muuten haastavissa olosuhteissa. Onhan toimiva ilmanvaihtojärjestelmä maanviljelijälle todella tärkeä.

Focus on food and beverage

LINAKin ruostumattomien karamoottoreiden avulla voidaan panostaa niin elintarviketurvallisuuteen kuin ergonomiaankin.

Focus on industrial automation

Tässä esitteessä kerromme eri vaihtoehdoista, joita karamoottorijärjestelmät tarjoavat teollisuusautomaation tuottavuuden lisäämiseen.

Focus on marine

Karamoottoreistamme, pilareistamme ja ohjaimistamme voi rakentaa kaikenlaisiin veneisiin sopivat liikeratkaisut.

Focus on mobile agriculture

Tässä esitteessä kerrotaan niistä ratkaisuista ja hyödyistä, joita LINAK on tarjonnut maatalousalalle yli 25 vuoden ajan.

CAN bus - Näin voit tarkistaa, mikä CAN bus -versio sinulla on

Tällä hetkellä LINAK® toimittaa karamoottoreita kahdella eri CAN bus -ohjelmistoversioilla: v1.x ja v3.x.

Karamoottorin version tarkistus LINAK BusLink -ohjelmistolla
Tarkista ohjelmistoversio yhdistämällä karamoottori BusLink-ohjelmistoon. Kun karamoottori on yhdistetty, avaa Connection Information -välilehti. Alla olevassa esimerkissä LA36 CAN bus -karamoottorin versio on 3.0.

Lisätietoja on CAN bus -käyttöoppaan BusLink service interface -luvussa.

BusLink-versio 3.0
 
 

Miten 1.x- ja 3.x-versiot eroavat toisistaan?
CAN bus v3.0:ssa on useita uusia toimintoja, kuten laitteisto-osoitteet, dynaaminen nopeussäätö, pehmeän käynnistyksen ja pysäytyksen komennot sekä entistä parempi yhteensopivuus (125 kbps, 250 kbps, 500 kbps ja Autobaud).
Huomaathan, että pehmeä käynnistys ja pysäytys on nyt määritettävä CAN bus -komennoksi (versiossa 3.x). Jos arvo on 0, pehmeä käynnistys ja pysäytys eivät ole käytössä. Jos arvoksi määritetään 251, järjestelmä käyttää karamoottorin tehdasasetuksia. Mikä tahansa arvo niiden väliltä määrittää nopeuden nostamiseen käytettävän ajan.

Lisätietoja on CAN bus -käyttöoppaan Communication-luvussa.

BusLink-pikaopas
Oppaassa kerrotaan, miten karamoottorin BusLink-ohjelmaa käytetään BusLink-kuvaketta klikkaamalla.
BusLink logo

Rinnakkaiskäyttöinen IC-karamoottorijärjestelmä: Karamoottorin lisääminen, poistaminen ja vaihtaminen

Rinnakkaiskäyttöisen IC™-karamoottorin lisääminen, poistaminen ja vaihtaminen karamoottorijärjestelmässä

Karamoottorin lisääminen tai poistaminen:

  1. Yhdistä kaikki karamoottorit BusLink-ohjelmistoon ja aseta rinnakkaisjärjestelmässä käytettävien karamoottoreiden määrä.
  2. Alusta järjestelmä ennen sen käyttöönottoa.

Karamoottorin vaihtaminen:

  1. Sammuta järjestelmä ja vaihda karamoottori.
  2. Käynnistä järjestelmä, jolloin uusi karamoottori siirtyy automaattisesti muiden karamoottoreiden kanssa samaan paikkaan.

Lisätietoja rinnakkaiskäyttöisen IC-järjestelmän alustamisesta: Rinnakkaiskäyttöisen IC™-karamoottorijärjestelmän alustaminen.

Rinnakkaiskäyttöinen IC-karamoottorijärjestelmä: Järjestelmän alustaminen

Rinnakkaiskäyttöisen IC™-karamoottorijärjestelmän alustaminen

Järjestelmä voidaan alustaa kahdella eri tavalla:

  1. Anna järjestelmän alustaa itsensä palautustilassa, jossa karamoottorit käynnistetään ja sammutetaan automaattisesti 2 000 ms:n välein koko iskunpituuden matkalta.
  2. Alusta järjestelmä manuaalisesti BusLink-ohjelmistolla. Riittää, että alustetaan ainoastaan se karamoottori jonka paikkatiedot ovat hävinneet, ajamalla sitä yhteen suuntaan mekaaniseen päätyrajaansa asti.

Lisätietoja rinnakkaiskäyttöisen IC-järjestelmän vianetsinnästä: Rinnakkaiskäyttöisen IC™-karamoottorijärjestelmän vianetsintä.

Rinnakkaiskäyttöinen IC-karamoottorijärjestelmä: Järjestelmän vianetsintä

Rinnakkaiskäyttöisen IC™-karamoottorijärjestelmän vianetsintä

Jos karamoottorin paikkatieto on hävinnyt, rinnakkaisjärjestelmä siirtyy palautustilaan ja alustaa itsensä. Jos järjestelmää ei voida käyttää palautustilassa, jatka vianetsintää seuraavasti:

  1. Tarkista johdot, virransyöttö ja karamoottoreiden väliset tiedonsiirtosignaalit
  2. Yhdistä kaikki karamoottorit BusLink-ohjelmistoon ja tarkista virhekoodit, jotta tietäisit, mikä karamoottoreista on pysäyttänyt järjestelmän.

Jos kyseessä on ylijännitteestä johtuva virhe, käynnistä järjestelmä uudelleen ja aja vastakkaiseen suuntaan.

Jos järjestelmä on rekisteröinyt jonkin seuraavista virhekoodeista, karamoottori on vaihdettava: H-sillan (H-bridge fault), hakkurivirtalähteen (switch mode power supply fault) tai hall-anturin vika (hall sensor failure).

Jatkuuko ongelma edelleen? Ota yhteyttää paikalliseen LINAK®-tytäryhtiöön.

Tietoja rinnakkaiskäyttöisen IC-järjestelmän alustamisesta: Rinnakkaiskäyttöisen IC™-karamoottorijärjestelmän alustaminen.

 

Haluatko kysyä jotakin sähkökäyttöisestä karamoottoritekniikasta?

- Tiimimme avustaa yritystäsi mielellään antamalla teknisiä tietoja, ohjeita projektien käynnistämiseen ja paljon muuta.

Tilaa LINAKin uutiskirje

Seuraa karamoottoriteknologian kehitystä sekä sitä, miten tämänhetkiset megatrendit vaikuttavat siihen ja miten se vastaa tulevaisuuden globaaleihin haasteisiin.